torsdag 22 december 2011

En dag värd att fira

Idag är det vintersolstånd. Årets möskaste dag. Äntligen!

Det är ju ingen hemlighet att jag ogillar vinter och mörker. Därför tycker jag vintersolståndet är än viktigare att fira än midsommar. Redan i morgon är det liiiiiite ljusare. Solen kommer faktiskt att gå ner nästan en minut senare än den gör idag. Jag kommer förvisso inte märka någon betydande skillnad förrän frammåt februari, men bara vetskapen om att vi går mot ljusare tider gör det lite lättare att tygla mörkret.

I veckan har i alla fall vintern varit vacker. "På vintern ser man strukturen i trädgården" kan man ibland läsa i trädgårdsböcker och i trädgårdstidnigar. Hmm....så mycket till struktur vet jag inte om jag har, men så här har det i alla fall sett ut de senaste dagarna.

Ha det bra alla och glöm inte reflexen!

Kattis







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar