torsdag 10 augusti 2017

Orange




Jag är faktiskt inte så förtjust i orange. Trots det har jag en del orange i trädgården. Mest dagliljor. De har fått flytta runt en hel del för att inte störa den annars ganska rosa färgskalan i många rabatter. Nu har jag i alla fall hittat en bra placering för dem under ett vildplommon. 


Dessutom har jag fått några dagliljor som är betydligt mörkare och de är riktigt snygga. Jag hoppas att jag snart ska kunna dela dem. Men trots att jag inte är så förtjust i de orangea gillar jag dagliljorna för deras bladverks skull. Jag tycker att det är så snyggt att ha tulpaner mitt bland dagliljorna. Dagliljornas blad döljer sedan effektivt de vissnade tulpanerna. 


Tillsammans med dagliljorna växer även numera frösådd orange indisk fingerört. (den såg minsann mer röd ut på fröpåsen!)

Sedan odlar jag även blomsterbönor i orange som får klänga på båge mot garaget. Det är bara två bågar än så länge. Jag skulle vilja ha bågar längs hela garaget. 


  Fast bäst i orange måste vara katten Rosty!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar