torsdag 21 juni 2012

Gräva. gräva, gräva......

Jag gillar att gräva! På vår tomt är det rena styrketräningspasset. Jorden är ingen jord. Bara sten med grus emellan. Den kräver massor av jordförbättring. Hur som helst skulle solrabatten utökas, så de seanste dagarna har jag grävt och åter grävt.

Solrabatten började med en ensam pion. En av de mycket få blommor som fanns på tomten när vi köpte huset. För några år sedan började jag plantera lite sällskap till den ensamma pionen, och sedan har det bara fortsatt. Nu återstod en remsa till jag nått garageuppfarten. Än sä länge ser det väldigt klent ut, men det växer till sig så småningom.

Ha en underbar midsommar!
Kattis

Solrabatten, som den såg ut när jag började med den. Den ursprungliga rosa pionen, en ny mörkare pion och lite daggkåpa. Längre bort i bild ser man Rose de Recht och Mme Hardy innan de också fick lite sällskap.
 Solrabbaten som ska bli större.

 Färdigt. Det ser lite ynkligt ut än så länge. Jag har planterat rödmalva, bolltistlar och lila anisisop. Nästa sommar är det nog fint. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar