måndag 6 maj 2013

Äntligen!

Termometern visar 19 grader. Äntligen kommer våren på riktigt. Nu kommer det sätta ordentlig fart i trädgården, och det är verkligen på tiden. Jag går en runda varje dag och stirrar oroligt ner i rabatterna. Vad har överlevt vintern. Glatt överraskad av några frösådda axnepetor jag inte hade så stort hopp om. Men var ÄR mina vita anisisopar?? De utgör basen i en hel rabatt, de MÅSTE ha överlevt!  (nåja, nu kanske jag är lite dramatisk, de är rätt lätta att fröså).

Solhatt på!
//Kattis


Jag fullkomligt älskar Scilla. Frösår sig som ett ogräs, men det får den göra hur mycket 
den vill hos mig. 


Tack och lov för krokusar. Det behövs verkligen en färgklick efter vintern. Av någon anledning äter inte rådjuren upp mina krokusar.. Nu har de snart gjort sitt för i år. 

Tyvärr är det ju inte alla växter rådjuren ratar. De har väldigt svårt att skilja på skogen 
och min trädgård. 

Några finns kvar i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar