fredag 2 november 2012

Blommig fredag

"Hemlig" är veckans tema i Blommig fredag. Knoppar bär på en masa hemligheter. Ibland vet man inte riktigt hur blommorna ska se ut, i synnerhet när man frösått. Här kommer därför några knoppar.
Fler tolkningar hittar du på Bland rosor och bladlöss.

Må gott alla!
Kattis



Pionknoppar är riktigt svulstiga och maffiga. När pionerna slår ut vet man att det är sommar på riktigt.



 Knoppen till alliumet var faktiskt lite hemlig. Jag hade glömt att jag planterat allium och trodde först när den tittade upp att det var en konstig tulpan.


Vallmo är en annan växt med märkvärdiga knoppar. Bilden på de utslagna vallmona är från Österlen. Eftersom jag var bortrest den korta tid vallmon blommade i min trädgård hann jag inte fota den.

10 kommentarer:

  1. Blommornas knoppar döljer underbara hemligheter.MVH

    SvaraRadera
  2. Just knoppar döljer så många hemligheter...fina bilder och härlig tolkning...=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Roligt, jag har aldrig sett en alliumknopp, och aldrig sett en bild på en sådan. Bonus! Rolig tolkning. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Tack för knopparna! De är hemliga ..såklart :)

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder!!! Där var pionen också ja ;-)

    SvaraRadera
  6. Knoppar passar så bra på temat, ibland kan jag tycka att knoppen är finast innan den slagit ut och visat hela hemligheten ;-) Ha en fin helg
    Lisa/Lisas trädgård

    SvaraRadera
  7. Fina knoppar. Hur får dom plats med alla blad därinne... Ha det bra!

    /Liv

    SvaraRadera