söndag 28 oktober 2012

Trädgårdens sista suck

Idag lyser solen från klarblå himmel. Jag har lyckats få ner de sista tulpanlökarna, tors att översta jordlagret var lite fruset. Tar en runda och ser vad som fortfarande blommar. Det är inte mycket. Trädgården drar sin sista suck inför vintern. Känns nästan som jag gör det med. Jag gillar verkligen inte vinter.
Idag börjar dessutom vintertid. Om jag fick bestämma skulle det vara sommartid hela året. Visst det blir lite ljusare på morgonen, men på kvällen när jag är som tröttast kommer nu solen gå ner en timma tidiare än förra veckan. Suck! Nåja det blir vår igen. Jag bara önskar att jag kunde snabbspola till mars redan nu.

Må gott alla och njut av den sol som finns!
Kattis


Tulpanlökar inköpta på rea. Håll tummarna för att de tar sig trots den sena planteringen.

 Höstaster, den sista perennen att blomma i min trädgård.

Förvånansvärt nog är sommarblommorna i zinkbaljan fortfarande fina.

1 kommentar:

  1. Ja, dom senaste dagarna har jag gått och tänkt på hur skönt det kunde vara att bo i Californien eller nåt. Sommar året om! Men det är väl bara att uthärda den här vintertiden...

    /Liv

    SvaraRadera